Eesti Parima Toiduaine konkursil sai 25. toimumisaasta Grand Prix eriauhinna Leiburi Rukkipala (loe täpsemalt siit). Küsisime Leiburi turundusjuhilt Annika Ojalt kuidas Rukkipala sündis.

Oja sõnul oli 2002. aastal koorikleibade turuosa Eestis vaid 2% ning kuigi poest võis osta kümneid erinevaid koorikleibu, olid kõikide mahud ja müüginumbrid väga väikesed. Leibur, mis kuulus juba siis Vaasan kontserni, lootis korrata Soome sõsarettevõtte koorikleibade müügiedu ning alustas tootearenduse ja prooviküpsetustega, et luua kohalikule turule sobiv toode, õppides maksimaalselt Soome kogemusest.

Kõige esimese Rukkipala pakend - aastal 2003
Kõige esimese Rukkipala pakend – aastal 2003

Rukkipala räägiti siinsel turul lahti kui harilik rukkileib uuel kujul. “Rõhutati, et ka võõrana tunduv koorikleib võib maitseda sama hästi kui aastaid tuttav rukkileib, tal on mõnus käepärane kuju, suurepärane maitse ja kõrge tervislikkus ning toode sobib ka röstimiseks,” räägib Oja. Rukkipala tuli müügile 2003. aasta märtsis suure turunduskampaania toel. Lisaks pandi suurt rõhku sellele, et kauplustes oleks Rukkipalale tagatud igapäevane maksimaalne värskus.

Tulemuseks oli leivaturu muutus: koorikleibade segment kasvas lühikese aja jooksul 2,5 korda, Leiburi kooriktoodete müügimaht lausa kolm korda. Toode kasvatas kooriktoodete tarbimist tervikuna, sest muutis tarbijate maitse-eelistusi ja teadlikkust. 2004. a. moodustas Rukkipala 49% kooriktoodete müügist ja 5% leibade kogumüügist. 2018. a. aga juba 7% kõikide leibade kogumüügist ja 51% kooriktoodete müügist. “Iga päev ostetakse seda poodidest umbes 9000 pakki,” lisab Oja.